close
人是習慣的動物
因著習慣  會做出許多身不由己的行為

明知徒勞無功 卻義無反故
不知浪費了多少心力
卻什麼也喚不回

說了該戒了吧!
力不從心

每每接近痊癒 在遺忘的當下
還是因為習慣
再次揭開傷口......



Breaking the Habit自新        
 music 見相簿



Memories consume like opening the wounds 

回憶的消耗就像扒開傷口


I'm picking me apart again 

我將支離破碎的自己再次撿起


You all assume I'm safe here in the room 

你們都認為我在房間裡很安全


Unless I try to start again 

除非我試著重新開始


I don't want to be the one the battles always choose 

我不想成為戰爭所選擇的人


'Cuz inside I realize that I'm the one confused 

因為在內心深處, 我了解我是個困惑的人




I don't know what's worth fighting for
 

我不知道有什麼值得奮鬥


Or why I have to scream 

或為什麼我必須吶喊


I don't know why I instigate 

我不知道為什麼我要慫恿


And say what I don't mean 

並說些非我本意的話


I don't know how I got this way 

我不知道我怎會走到這個地步


I know It's not alright 

我知道一切都不對勁


So I'm breaking the habit 

所以我要改掉習慣


I'm breaking the habit tonight 

就在今晚, 我要改掉習慣



Clutching my cure I tightly lock the door 

找到我的藥方, 我緊緊地鎖上門


I try to catch my breath again 

我試著再次屏住呼吸


I hurt much more than any time before 

我比以前任何一次都還要痛苦


I have no options left again 

我再次地失去選擇的自由



I don't want to be the one the battles always choose 

我不想成為戰爭所選擇的人


'Cuz inside I realize that I'm the one confused 

因為在內心深處, 我了解我是個困惑的人



I don't know what's worth fighting for 

我不知道有什麼值得奮鬥


Or why I have to scream 

或為什麼我必須吶喊


I don't know why I instigate 

我不知道為什麼我要慫恿


And say what I don't mean 

並說些非我本意的話


I don't know how I got this way 

我不知道我怎會走到這個地步


I know It's not alright 

我知道一切都不對勁


So I'm breaking the habit 

所以我要改掉習慣


I
'm breaking the habit tonight 

就在今晚, 我要改掉習慣



I'll paint it on the walls 

我將把它畫在牆上


Cuz I'm the one at fault 

因為我是有問題的人


I'll never fight again 

我在也不會戰鬥


And this is how it ends 

這就是結束的方式



I don't know what's worth fighting for 

我不知道有什麼值得奮鬥


Or why I have to scream 

或為什麼我必須吶喊


But now I have some clarity 

但現在我可以清楚地


To show you what I mean 

向你表達我的真意


I don't know how I got this way 

我不知道我怎會走到這個地步


I'll never be alright 

我有很大的問題


So I'm breaking the habit 

所以我要改掉習慣


I'm breaking the habit 

我要改掉習慣


I'm breaking the habit tonight 

就在今晚, 我要改掉習慣

arrow
arrow
    全站熱搜

    EDWINA 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()