IT IS WHAT IT IS       LIFEHOUSE


I was only looking for a shortcut home
我只想尋找一條回家的捷徑
But it's complicated
. So complicated
但一切是這麼的複雜
  如此難懂

Somewhere in this city is a road i know

在這城市的某處 也許有我熟悉的道路
Where we could make it.
But maybe there's no making it now.
在那裡我們可以成功  但現在
可能什麼也無法實現


Too long we've been denying
一直以來我們總是在否定自我
Now we're both tired of trying
對嘗試感到疲憊
We hit a wall and we can't get over it

碰了壁,無法越過

Nothing to relive

沒有什麼值得再次重溫
It's water under the bridge
不需為已發生的事煩惱

You said it, I get it

你說 而我明白了
I guess it is what it is.
我想 那就只是這樣




I was only trying to bury the pain
我只是試著將痛苦深埋
But I made you cry
但我使你流淚 
and I can't stop the crying
而我無力阻止

Was only trying to save me

曾經試著想拯救自己
But I lost you again
卻再次失去了你
Now there's only lying
現在只剩謊言
Wish I could say it's only me
希望我可以說 它只是我內心的世界


Too long we've been denying
一直以來我們總是在否定自我
Now we're both tired of trying
對嘗試感到疲憊
We hit a wall and we can't get over it

碰了壁,無法越過

Nothing to relive

沒有什麼值得再次重溫
It's water under the bridge
不需為已發生的事煩惱

You said it, I get it

你說 而我明白了
I guess it is what it is.
我想 那就只是這樣





Here it comes ready or not
不論結果是否即將到來
We both found out it's not how we thought
我們都發現並不如預期那樣
That it would be, how it would be?
該怎麼做? 我們又將成為什麼樣子?

If the time could turn us around

如果時間可以倒轉
What once was lost may be found
也許在那瞬間可能會發現 我們所失去的
For you and me, for you and me
屬於你與我的


Too long we've been denying
一直以來我們總是在否定自我
Now we're both tired of trying
對嘗試感到疲憊
We hit a wall and we can't get over it

碰了壁,無法越過

Nothing to relive

沒有什麼值得再次重溫
It's water under the bridge
不需為已發生的事煩惱

You said it, I get it

你說 而我明白了
I guess it is what it is.
我想 那就只是這樣




I was only looking for a shortcut home
我只想尋找一條回家的捷徑
But it's complicated
. So complicated
但一切是這麼的複雜
  如此難懂





在The Vampire Diaries的配樂中發現它
影片就採用Damon & Elena的MV吧~
對於具有自我毀滅形象的哥哥完全沒有抵抗力啊!
我入戲了。(還有Dean Winchester)

IT IS WHAT IT IS!!
很多事情沒有什麼理由可言,
在奮鬥中不停的翻滾、疲憊,卻發現一切仍然照著它的規律進行
並沒有因此而成為內心所想要的,沒有打破什麼
也沒有改變什麼...


Just STOP. Take a break or something else.




arrow
arrow
    全站熱搜

    EDWINA 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()