EVERYBODY'S FOOL     EVANESCENCE



Perfect by Nature

生性完美

Icons of Self Indulgence

自我放縱的圖像

Just what we all need

正是我們都要的

More lies about a world that

關於這世界更多的謊言




Never was and never will be

以前不是以後也不會是

Have you no shame? Don't you see me? 

你不慚愧不了解我嗎

You know you've got everybody fooled. 

你知道你被大家呼嚨了嗎



Look here she comes now

看這裡他來了

Bow down and stare in wonder

虔誠地凝視著奇蹟

Oh how we love you

我們是如此愛你

No flaws when your pretending

但你偽裝時絲毫沒有瑕疵

But now I know she

但現在我看透她了




Never was and never will be

以前不是以後也不會是

You don't know how you've betrayed me

你不知道你如何背叛我

And somehow you've got everybody fooled. 

不知怎地你已被大家呼嚨了



Without the mask where will you hide? 

沒了面具你往哪躲

Can't find yourself lost in your lie. 

無法找到自己而迷失於謊言之中



I know the truth now... 

我知道真相了

I know who you are... 

我知道你是誰了

And I don't love you anymore. 

而且我不再愛你了



Never was and never will be

以前不是以後也不會是

You don't know how you've betrayed me

你不知道你如何背叛我

And somehow you've got everybody fooled. 

不知怎地你已被大家呼嚨了




It never was and never will be

以前不是以後也不會是

Your not real and you can't save me

你是虛幻的無法解救我

Somehow now your everybody's fool. 

不知怎的,現在你被大家呼嚨了 







其實主要在於MV的表現

虛偽的微笑背後是晦暗  越燦爛 越糜爛

反差的外放與內斂並存在身軀裡

也並存在社會與自體之間

面對所有自己以外的,都戴上了面具

獨處是最真實的自我




arrow
arrow
    全站熱搜

    EDWINA 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()